מיקרו-קופי הוא שם כולל למילים ולמשפטים שקשורים בפעולה שצריך לבצע בממשק דיגיטלי. המיקרו-קופי נמצא בכל האתרים, האפליקציות, בדפי הנחיתה, בניוזלטרים, בהודעות ה-SMS השיווקיות, בפרסום הממומן ובממשקים דיגיטליים אחרים.
יש פעולות רבות שהמשתמש יכול לעשות בממשק דיגיטלי. המיקרו-קופי מלווה את כל הפעולות האלה ומנחה את המשתמש איך לבצע אותן.
גם הודעות שגיאה ואישור, מייל אישור ביצוע פעולה, טקסט בדף שגיאה (404) – כל אלה, ועוד טקסטים רבים אחרים – נכללים תחת ההגדרה של “מיקרו-קופי”, מכיוון שכל אלה קשורים לפעולה שהמשתמש ביצע – או ניסה לבצע – בממשק.
סגנון ה”דיבור” של המיקרו-קופי בממשק תלוי בסוג העסק / המותג ובערכים שהוא רוצה לשדר, וכן תלוי בקהל היעד של אותו עסק. כדי למצוא את הסגנון ואת המסרים הנכונים, מבצעים תהליך מעמיק של אפיון שפה.
הניסיון שלי בתחום זה כולל כתיבת אפיון שפה ומיקרו קופי לחברות גדולות, ובהן חברת האשראי ,Cal בנק דיסקונט, אפליקציית PayBox ואפליקציית עזרה בדרך, וכן אפיון שפה, עריכת תוכן ומיקרו קופי ללקוחות פרטיים.