מיקרו-קופי ואפיון שפה

מיקרו-קופי הוא שם כולל למילים ולמשפטים שקשורים בפעולה שצריך לבצע בממשק דיגיטלי. המיקרו-קופי נמצא בכל האתרים, האפליקציות, בדפי הנחיתה, בניוזלטרים, בהודעות ה-SMS השיווקיות, בפרסום הממומן ובממשקים דיגיטליים אחרים.

יש פעולות רבות שהמשתמש יכול לעשות בממשק דיגיטלי. המיקרו-קופי מלווה את כל הפעולות האלה ומנחה את המשתמש איך לבצע אותן.

גם הודעות שגיאה ואישור, מייל אישור ביצוע פעולה, טקסט בדף שגיאה (404) – כל אלה, ועוד טקסטים רבים אחרים – נכללים תחת ההגדרה של “מיקרו-קופי”, מכיוון שכל אלה קשורים לפעולה שהמשתמש ביצע – או ניסה לבצע – בממשק.

סגנון ה”דיבור” של המיקרו-קופי בממשק תלוי בסוג העסק / המותג ובערכים שהוא רוצה לשדר, וכן תלוי בקהל היעד של אותו עסק. כדי למצוא את הסגנון ואת המסרים הנכונים, מבצעים תהליך מעמיק של אפיון שפה.

הניסיון שלי בתחום זה כולל כתיבת אפיון שפה ומיקרו קופי לחברות גדולות, ובהן חברת האשראי ,Cal בנק דיסקונט, אפליקציית PayBox ואפליקציית עזרה בדרך, וכן אפיון שפה, עריכת תוכן ומיקרו קופי ללקוחות פרטיים.

עריכת תוכן ועריכת לשון

הקפדה על שפה תקנית ועל תוכן שמונגש בצורה המתאימה ביותר לקהל היעד היא חלק בלתי נפרד מחוויית המשתמש באתר. עריכת לשון, שכוללת התאמה של הטקסט לקהל היעד, סידור נכון של המשפטים וכמובן הקפדה על עברית תקנית – הכרחית ליצירת חוויית משתמש טובה.

כשהתוכן מועבר בצורה מעניינת ותקינה לשונית, הוא יוצר אמון של המשתמשים בממשק, מקל עליהם ותורם לחיבור ולאנגייג’מנט (מצטערת, אין לזה מילה טובה בעברית).

 אני בעלת ניסיון של מעל 15 שנה בעריכת תוכן ולשון ובכתיבה לדיגיטל ולפרינט, וכן בעלת תעודה בעריכה לשונית, עיתונאית וספרותית.

עבודות ופרויקטים בתחומי מיקרו קופי ועריכת תוכן

Cal – כרטיסי אשראי לישראל

מיקרו-קופי לתהליכים שונים, ובהם הזמנת כרטיס אשראי אונליין

קרא עוד

בנק דיסקונט

אפיון שפה וכתיבת מיקרו-קופי לאתר העסקי

קרא עוד

אפליקציית עזרה בדרך

אפיון שפה ומיקרו קופי למסכי אפליקציית עזרה בדרך

קרא עוד

מתלבטים איך לדבר נכון עם המשתמשים שלכם? אשמח לייעץ ולעזור לכם להחליט מה הממשק שלכם צריך